FAQ - Veelgestelde vragen

Antwoorden op de meest gestelde vragen.



Wat betekend de naam Ravissant?

  • Ravissant betekent: 'in vervoering brengen'. Er zijn ook diverse synoniemen voor Ravissant: Betoverend, Gracieus, Verleidelijk, Aantrekkelijk, Bekoorlijk en Allerliefst. De naam 'Ravissant' vinden wij erg passen bij onze relaxstoelen!

Wat moet dat ''gekke'' vormpje in jullie logo voorstellen?

  • Dat is een creatief vormgegeven relaxstoel in een hart, leuk dat u dat vraagt!

Waar worden jullie stoelen gemaakt?


Hebben jullie ook een showroom?

  • Jazeker, in de grote showroom staan alle modellen opgesteld! Maak wel eerst een afspraak voor een bezoek aan de showroom. Wij zijn veelal onderweg voor thuispresentaties van onze relaxstoelen.

Kan ik de showroom ook zonder afspraak bezoeken?

  • Nee, wij zijn niet standaard aanwezig in de showroom i.v.m. onze dagelijkse adviezen bij mensen thuis. Graag eerst een afspraak voor bezichtiging maken.

Waarom werken jullie op afspraak?

  • Wij zijn veelal niet aanwezig in de showroom vanwege thuispresentaties. Tevens willen wij u alle aandacht kunnen geven die nodig is. 

Wij zouden graag een aantal relaxstoelen bij ons thuis willen zien, is dat mogelijk?

  • Ja dat is zeker mogelijk, wanneer u bijvoorbeeld slecht ter been bent, komen wij met alle liefde bij u thuis de relaxstoelen showen! (Houd u er wel rekening mee dat wij maar een paar stoelen mee kunnen nemen.)

Hebben jullie alle mogelijke fauteuils op de website staan?

  • Nee, op onze website kunt u alle relaxfauteuils vinden uit de Twice serie, maar in de showroom staan nog veel meer stoelen van andere series.

Waarom hebben jullie alleen de relaxfauteuils uit de Twice serie op de website staan?

  • Daar hebben wij voor gekozen vanwege het feit dat binnen de Twice serie eigenlijk alles mogelijk is en je zeer veel verschillende modellen kunt vinden!

Hoe weet ik of mijn favoriete model te zien is in de showroom?

  • Over het algemeen staan alle modellen die we op dit moment in de collectie hebben, in de showroom. Voor de zekerheid is het wel verstandig om ons vooraf, bij het maken van een afspraak aan te geven naar welk model uw voorkeur uit gaat.

Wat is het verschil tussen een relaxfauteuil en een sta-op stoel?

  • Een sta-op stoel is een relaxfauteuil. Wanneer een relaxfauteuil voorzien is van een sta-op functie noemen wij de fauteuil een sta-op stoel.

Kunnen alle relaxfauteuils voorzien worden van een sta-op functie?

  • Er is een sta-op functie mogelijk op bijna alle fauteuils, met uitzondering van de volgende modellen: TW-025, TW-026, TW-029, TW-061, TW-095, TW-098, TW-099, TW-109, TW-110, TW-115, TW-117, TW-118, TW-137, TW-147, TW-206 en TW-207.

Ik heb specifieke wensen wat betreft opties, maar ik kan deze opties niet terug vinden op jullie website. Zijn deze wel te bestellen?

  • Wij hebben bij het samenstellen van onze pakketten rekening gehouden met de meest voorkomende wensen wat betreft bepaalde opties. Hierdoor kan het zijn dat een minder gangbare en specifieke optie niet terug te vinden is in één van onze pakketten en/of prijsoverzicht. Toch zijn deze opties vaak wel leverbaar, denk bijvoorbeeld aan een elektrische topswing of lendensteun. Wanneer u specifieke wensen heeft, laat het ons dan weten. Wij gaan dan kijken of de gewenste optie mogelijk is op de desbetreffende relaxfauteuil (vaak hebben deze 'extra' opties een meerprijs).

Hoeveel garantie zit er op de stoelen?


Wat bedoelen jullie met transparante prijzen?

  • Wij hanteren all-in prijzen, u weet gelijk waar u aan toe bent. Geen bijkomende kosten voor (ongewenste) extra opties.

Waarom all-in pakketprijzen en geen vanaf prijzen?

  • Vaak wordt er geadverteerd met vanaf prijzen, deze vanaf prijzen dienen als ‘lokkertjes’ voor potentiële klanten. De uiteindelijk te betalen prijs zal in de meeste gevallen veel hoger uitvallen dan de geadverteerde vanaf prijs, dit komt doordat er vaak geadverteerd wordt met de meest kale versie van een stoel, dus weinig tot geen opties! Vanaf prijzen zijn dus vaak misleidend! Door het gebruik van all-in pakketprijzen ziet u bij Ravissant gelijk wat een relaxfauteuil kost, u hoeft dus niet bang te zijn voor bijkomende kosten!

Hoeveel levertijd zit er op de stoelen?

  • Zo snel mogelijk, maar gemiddeld z’n 6 tot 10 weken, dit vanwege het feit dat de fauteuils specifiek voor u gemaakt worden. Wanneer de desbetreffende relaxfauteuil op voorraad is kunnen wij binnen 2 weken leveren.

Ik ben slechtziend, is er ook een bediening mogelijk met grote toetsen?

  • Ja dat is mogelijk, standaard zijn de fauteuils uit de Twice serie voorzien van bedieningsknoppen in de armleuning of aan de zijkant van de zitting. Maar er is een handbediening aan snoer mogelijk met grotere knoppen (uiteraard zonder meerprijs).

Verkopen jullie ook banken?

  • Ja, in de showroom staan ook een heel aantal mooie (design) bankstellen.

Verkopen jullie ook eetkamerstoelen?

  • Ja, in de showroom kunt u ook een behoorlijk aantal eetkamerstoelen vinden en uitproberen.

Kan ik ook rechtstreeks bij De Toekomst bestellen?

  • Nee, consumenten kunnen niet rechtstreeks bij De Toekomst kopen. U kunt alle producten van De Toekomst bestellen via Ravissant. Wij zijn officieel dealer van De Toekomst. Wij hebben de expertise in huis om u van begin tot eind goed te begeleiden.

Moet ik vooraf een aanbetaling doen?

  • Ja, wij wensen inderdaad een aanbetaling van 50%. Dit vanwege het feit dat wij de stoelen zelf moeten inkopen bij onze leverancier.

Ben ik mijn aanbetaalde bedrag kwijt als Ravissant onverhoopt ophoud te bestaan?

  • Nee, Ravissant is aangesloten bij het CBW, oftewel het is veilig om bij ons te kopen. Als Ravissant onverhoopt ophoud te bestaan, dan worden lopende orders tegen dezelfde condities overgenomen door een collega bedrijf. Wanneer het toch niet mogelijk blijkt te zijn dat een anders bedrijf de lopende orders overneemt zal u het reeds aanbetaalde bedrag retour gestort krijgen door het CBW.

Wat gebeurt er met de 5 jaar garantie wanneer Ravissant onverhoopt ophoud te bestaan?

  • De garantie van 5 jaar blijft gewoon intact. De garantie loopt via All in house B.V. en de leverancier.

Kan ik er nog een nachtje over slapen voordat ik beslis om tot aankoop over te gaan?

  • Jazeker, u moet volledig achter uw keuze staan. Wij gaan u natuurlijk niet verplichten om te kopen, ons advies is geheel vrijblijvend.

Krijg ik ook een gebakje bij de koffie, bij een bezoek aan jullie showroom?

  • Uiteraard, een gebakje, koekje of iets anders lekkers hoort erbij!

Staat uw vraag en/of antwoord er niet bij? Neemt u dan gerust contact met ons op, zodat wij u persoonlijk verder kunnen helpen! 

Relaxstoel TW-151

Telefoon: 033 466 9330

Email: info@ravissant-zetels.nl

KvK-nr.: 73499102


Adresgegevens van showroom: Industrieweg 1, 4153 BW in Beesd. 

De showroom is alleen geopend op afspraak!

Adresgegevens van showroom: Industrieweg 1, 4153 BW in Beesd. 

 

De showroom is alleen geopend op afspraak!