Echt contact begint bij aandacht!


Een transparant gesprek met een tevreden klant.


Onze klanten tevreden houden is bij ons heel gewoon. Wij willen u zo goed mogelijk van dienst zijn. Dit doen wij door goed naar u te luisteren. Wat zijn uw wensen? Wat heeft u nodig qua zitcomfort? Ravissant denkt met u mee en voorziet u graag van eerlijk en transparant advies.

 

Het spreekwoord luidt: Zoals men zaait, zal men oogsten. Wij vinden het prettig om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Nadat de relaxfauteuil of sta-op stoel bij u geleverd is, bellen wij u op. Wij willen graag weten of alles naar tevredenheid is verlopen en of u nog steeds fijn zit in uw nieuwe fauteuil. Natuurlijk kunt u ook gelijk uw vragen aan ons kwijt. Dit extra contact vinden wij zeer belangrijk. Immers, echt contact begint bij verbinding maken.

Ontmoeten

Verbindende factoren zorgen voor een duurzame uitkomst.


Echt contact begint bij aandacht. Aandacht voor u, voor uw omgeving en wat u wilt. Een gesprekje maakt ons menselijk. Het creëert transparantie, zodat echte aandacht mogelijk is. Gelukkig maar dat wij mensen verschillend zijn. Onze gesprekken met klanten zijn daarom ook zo fijn. Zo is de één wat ingetogener en een ander uitbundig.

 

Mijn gedachten gaan naar klanten waarmee wij nog niet zo lang geleden naar de showroom gingen. De familie Bennebroeck belde ons om een afspraak te maken. Zeer prettig en noodzakelijk. Dit vanwege het feit dat wij vaak niet in de showroom aanwezig zijn door afspraken aan huis. Korte tijd later treffen we elkaar bij de ingang van de showroom. De heer en mevrouw Bennebroeck stappen de auto uit en lopen ons af. Dat de heer Bennebroeck een jolige man is, zien we direct.

 

Een niet te missen lach op zijn gezicht als hij dichterbij komt. Hij stelt zijn vrouw voor. Ze lijkt me allervriendelijkst maar is wat ingetogener. Het is mooi te zien hoe zij geniet van de grapjes die haar man maakt. Wij stellen voor om eerst eens rustig een kopje koffie te drinken. Op deze manier kunnen we eens rustig kennis maken met elkaar. Op mijn vraag hoe het echtpaar graag de koffie drinkt, antwoord de heer goochem:” Met een stukje gebak”. Zijn ontwapende lach breekt het ijs direct. De sfeer is gezet.

koffie met gebak

Een enerverend gesprek brengt ons dichterbij u als klant.


Onverwachte wendingen in een gesprek zijn vaak degene die het langst bij blijven. Er word gesproken over ditjes en datjes, maar dieper gelegen uitdagingen worden niet geschuwd. De heer Bennebroeck strijkt even vluchtig langs de rug van zijn vrouw. Ze geniet van deze plotselinge aandacht en haar ogen beginnen te stralen. Ze begint te vertellen over de kleinkinderen, waar ze zoveel van houdt. Iris is hun oudste kleindochter en studeert psychologie. Apetrots is deze oma.

 

Terwijl wij een tweede kopje koffie vullen, gaat het gesprek over actief zijn. De heer en mevrouw geven aan dagelijks te wandelen. Er is een natuurgebied op loopafstand van hun woning. Hier leven herten, dassen en ree-bokjes. Tijdens dit gesprek horen wij regelmatig de aanstekende lach van de heer. Zijn vrouw lijkt wat ingetogener maar niet minder amusant.

 

We komen terecht bij de voorkeur voor een relaxstoel. Onze klanten geven aan dat zij weliswaar actief zijn, maar een dagje ouder worden. Zij zijn op zoek naar een design fauteuil. Een die in hun interieur past. Het is een vereiste dat de stoel op maat wordt gemaakt. De heer heeft een wat bredere stoel nodig dan zijn vrouw. Gelukkig is dit bij Ravissant geen probleem. Sterker nog, in samenwerking met onze Nederlandse leverancier kunnen wij stoelen leveren in diverse maten.

Wandelen

Genietend lopen wij met onze klanten door de showroom.


Na ons prettige gesprek weten we nu waar onze bezoekers op zoek naar zijn. Wij zijn op ons best in contact met de klant. Het adviseren en goed luisteren naar u, is bij ons een vanzelfsprekendheid. Zo is het voor ons elke keer aangenaam om met u een passende stoel te vinden. De heer en mevrouw Bennebroeck gaan zitten in diverse showmodellen. De wensen van beiden liggen bij elkaar maar zijn toch onderscheidend. Waar de heer graag ondersteuning wilt bij het opstaan, wilt mevrouw graag meer ondersteuning in haar rug. 

 

Voor ons is het zeer belangrijk om samen met u een relaxfauteuil te vinden, die past bij uw wensen. Op ons gemak lopen wij met u langs diverse fauteuils en sta op stoelen. Deze passen bij de unieke suggestie voor ieder. Onze klanten hebben plaats genomen in 2 fauteuils. Qua kleurstelling zijn ze identiek. Het is bijzonder mooi om te zien dat zij hun stoel gevonden hebben. Je merkt het aan alles. Aan de ontspanning die op hun gezicht komt, aan de manier waarop zij elkaar aankijken. 

 

De heer Bennebroeck bedient de sta-op stoel zodat zijn benen de ondersteuning krijgen. Hij sluit even zijn ogen en zegt daarbij: ”Even een dutje doen, zodat ik weet hoe ik thuis kan ontspannen”. Lachend port mevrouw haar man in zijn zij. Ze staan op en hun ogen glinsteren als ze nog eens naar de fauteuils kijken.

 

Enkele weken later bel ik namens Ravissant op naar de heer en mevrouw Bennebroeck. Hij is blij  verrast mijn stem te horen. De heer vertelde me dat ze beide zeer content zijn over hun relaxfauteuils. Net als ik op het punt sta om door te vragen, onderbreekt de heer mij: ”Je raadt nooit wie er verdrietig is omdat wij nu zo heerlijk zitten”. “De hond, die lag altijd op mijn voeten 's avonds”. Lachend sluiten wij ons telefoongesprek af. Fijn, zo'n transparant gesprek.

Slapende hond

Telefoon: 052 565 6641   |   Email: info@ravissant-zetels.nl   |   KvK-nr.: 73499102

 

Adresgegevens van showroom: Industrieweg 1, 4153 BW in Beesd.

[ Bezoek showroom alleen op afspraak ]

Telefoon: 052 565 6641

Email: info@ravissant-zetels.nl

KvK-nr.: 73499102


Adresgegevens van showroom: Industrieweg 1, 4153 BW in Beesd. 

De showroom is alleen geopend op afspraak!

Adresgegevens van showroom: Industrieweg 1, 4153 BW in Beesd. 

 

[ Bezoek showroom alleen op afspraak ]




Meubelfabriek De Toekomst   /   Blog   /   FAQ   /   db interior design